راهنمای انتخاب سرور+ نکات کلیدی در انتخاب سرور مناسب
راهنمای انتخاب سرور+ نکات کلیدی در انتخاب سرور مناسب

راهنمای انتخاب سرور+ نکات کلیدی در انتخاب سرور مناسب

دانستن اینکه کدام سرور را بخرید می تواند به سازمان شما در صرفه جویی در هزینه، فضا و چندین سردرد در طول عمر مفید دستگاه کمک کند.در این مقاله، ما در مورد انواع مختلف سرورهای موجود و نحوه تصمیم گیری در مورد پیکربندی سخت افزار سرور و انتخاب سرور بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود صحبت می کنیم.

انواع پیکربندی سرور

سرورها را می توان در سه پیکربندی اصلی یافت:

1- Rack Servers – سرورهای Rack در رک های استاندارد پیکربندی شده اند. این قفسه ها می توانند تا 10 فوت ارتفاع داشته باشند و می توانند به طور موثر در مراکز داده نسبتا کوچک (با خنک کننده مناسب) بسته بندی شوند. سرورهای Rack را می توان به راحتی بر اساس نیازهای ظرفیت شما گسترش داد و می توانند به عنوان سیستم های مستقل با حافظه، CPU و منبع تغذیه خود عمل کنند.

2- سرورهای Blade – پیکربندی‌های Blade، بردهایی هستند که به عنوان سرورهای مجزا (یا خوشه‌ای) در محفظه‌های تیغه خود عمل می‌کنند. باز هم، اینها برای بسته بندی تجهیزات پردازشی زیادی در فضای کمی عالی هستند و می توانند میزبان برنامه ها، هایپروایزرها و سرویس های وب باشند.

3 سرورهای برج – برج ها در یک شاسی زندگی می کنند و به دلیل حداقل اجزای موجود در پیکربندی آنها برای مشاغل کوچک عالی هستند. آنها شبیه برج های رایانه رومیزی به نظر می رسند و می توان آنها را برای هدف خاصی که برای آن نیاز دارید سفارشی کرد.

 

راهنمای 10 مرحله ای برای انتخاب سرور

وقتی در مورد خرید سرور پرسیده می شود، با درک زیرساخت‌های و نیاز های مشتری شروع می کنیم. این نیازها ممکن است بر اساس تعداد کاربران، حجم داده‌ها، نوع نرم‌افزار و سیستم‌هایی که باید روی سرور اجرا شوند، متفاوت باشند. ما با درک نیاز مشتری مطمئن شویم که می توانیم مقرون به صرفه ترین راه حل را به مشتری ارائه دهیم.

لیست سوالاتی کلیدی برای انتخاب سرور:

1- طرح کسب وکار یا همان Plan Business سازمان من چگونه هست؟
2- چه نوع برنامه هایی را اجرا خواهید کرد و چه تعداد؟
3- چه نوع پردازنده ای نیاز دارید و چه تعداد؟
4- آیا از این سرور برای مجازی سازی استفاده می شود؟
5- برای پشتیبانی از سرور به چه نوع پورت سوئیچ نیاز دارید و چه تعداد؟
6- سرعت CPU مهمتر است یا تعداد هسته؟ یا هر دو؟
7- درباره مدیریت پذیری – آیا به دسترسی از راه دور نیاز دارید؟
8- به چه نوع اتصالی نیاز دارید: 1GbE، 10GbE، 10Gb SFP+ یا FC؟
9- چقدر حافظه نیاز دارید؟
10- واقعا به چه مقدار نیرو نیاز دارید؟

سروری که انتخاب می‌کنید کاملاً به برنامه‌هایی که اجرا می‌کنید بستگی دارد و این برنامه‌ها معمولاً بسیار قوی هستند. اگر سخت افزار مناسبی برای پشتیبانی از برنامه ندارید، می توانید تاخیر، خطا و حتی بدتر از آن را تجربه کنید.

فاکتورهای پیکربندی برای انتخاب سرور

همیشه برای نیازهای سخت افزاری که ممکن است نیاز داشته باشید به OEM هر برنامه مراجعه کنید. برای شرکت‌هایی که برنامه‌های کاربردی زیادی دارند (یعنی فایل، ایمیل، CRM و پایگاه داده)، به یک سرور، رک یا تیغه سرور قوی‌تر نیاز دارید.

عوامل پردازنده

وقتی صحبت از پردازنده ها می شود، برنامه ای را که استفاده می کنید در نظر بگیرید. در بیشتر موارد، برنامه به نوع خاصی از پردازنده، هسته و سرعت نیاز دارد. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که پردازنده‌ای بخرید که خیلی قدرتمند است – نمی‌خواهید برای چیزی که نیاز ندارید پول خرج کنید. بدتر از آن، شما نمی خواهید پردازنده ای دریافت کنید که سرور متعادلی را ارائه نمی دهد زیرا در عوض شما را با گلوگاه مواجه می کند.

بله، آخرین پردازنده‌های x86 به میزان قابل‌توجهی سطح عملکرد را افزایش می‌دهند، اما آیا برای تامین انرژی برنامه‌های اصلی کسب‌وکار به این همه اسب بخار نیاز دارید؟ اکثر شرکت ها هنوز از سرور و پردازنده مرکزی نسبتاً پایینی در زیرساخت های خود استفاده می کنند. یک مطالعه روی شرکت های بزرگ (با بیش از 100 سرور فیزیکی) نشان داد که میانگین استفاده از CPU سرور x86 بین 8 تا 20 درصد است.

بسته به کار، ممکن است برای عملکردی که واقعاً به آن نیاز ندارید، هزینه پرداخت کنید. بنابراین، به دقت ارزیابی کنید که چه نوع پردازنده، هسته و سرعت مورد نیاز است تا برنامه‌ها در نظم بهینه اجرا شوند. پردازنده ها می توانند 30 درصد یا بیشتر از کل هزینه سخت افزار سرور را نشان دهند.

اجتناب از مدل پردازنده با بالاترین عملکرد به نفع انتخابی کم‌تر می‌تواند باعث صرفه‌جویی در سخت‌افزار در حدود یک سوم شود در حالی که تنها تا 10 درصد بر عملکرد اوج تأثیر می‌گذارد. این نوعی مبادله آگاهانه است که اکثر کاربران نهایی می توانند آن را بپذیرند.

نتیجه نهایی: پردازنده های سطح بالا گران هستند و هیچ دلیل معتبری برای پرداخت ظرفیتی که استفاده نمی کنید یا واقعاً نیاز دارید وجود ندارد.

در دسترس بودن سوئیچ و پورت

علاوه بر این، مشتریان گاهی اوقات سرورهای زیادی سفارش می‌دهند تا متوجه شوند که پورت‌های کافی روی سوئیچ خود برای وصل کردن آن ندارند. به یاد داشته باشید: یک تعداد پورت خالی در شبکه موجود خود انجام دهید تا ببینید آیا نیاز به خرید سوییچ دیگری برای پشتیبانی از استقرار سرورهای جدید خود دارید یا خیر.

عوامل حافظه

تا آنجا که حافظه پیش می رود، بیشتر بهتر است. در ابتدا هزینه خواهد داشت، اما بهتر از آن است که شبکه خود را برای نصب و به حداکثر رساندن حافظه روی سرور خود در زمانی که می توانستید در استقرار اولیه آن را انجام دهید، از بین ببرید! بهتر است سرور خود را با حافظه به حداکثر برسانید تا از مشکل از بین بردن شبکه خود جلوگیری کنید.

هنگام ارزیابی ظرفیت حافظه در سرورها رویکرد متفاوتی توصیه می شود. به عنوان یک قاعده، وقتی صحبت از حافظه می شود، بیشتر بهتر است. هزینه اولیه ممکن است بیشتر باشد، اما از قطع کردن شبکه برای به حداکثر رساندن حافظه جلوگیری می کند.

با این اوصاف، قیمت ماژول‌های حافظه درون خطی دوگانه (DIMM) می‌تواند بسیار بالا برود، و خرید می‌تواند با منوی ظاهرا بی‌پایان مدل‌ها خشمگین شود. توجه داشته باشید که قیمت هر DIMM ممکن است کمی متفاوت باشد، بنابراین تکالیف خود را انجام دهید.

قیمت هر گیگابایت در بین مدل ها حتی ممکن است برای همان ظرفیت حافظه بسیار متفاوت باشد. زمان صرف شده برای انجام همه محاسبات از قبل می تواند چشمان شما را باز کند و دلار را به بودجه شما بازگرداند. به عنوان مثال، در سال گذشته، تحلیلگران گزارش دادند که هنگام خرید 8×16 گیگابایت DIMMS در مقابل 16×8 گیگابایت DIMM، 30 درصد صرفه جویی را دریافت کرده اند – بدون اینکه تأثیر بدی بر ظرفیت یا عملکرد حافظه خالص داشته باشد.

چنین نوسانی به این معنی است که بهترین معاملات می توانند به سرعت تغییر کنند و ماه به ماه این کار را انجام دهند. به طور سنتی، قیمت حافظه سرور در طول زمان کاهش می یابد، اما کمبود ناگهانی و غیرمنتظره می تواند باعث افزایش سریع قیمت شود. رویکرد بهترین روش‌ها را در نظر بگیرید که شامل محاسبه کمترین هزینه فعلی DIMM برای هر خرید می‌شود. هرگز کورکورانه سفارشی را بر اساس خرید قبلی انجام ندهید.

عوامل قدرت

در نهایت، مقدار انرژی مورد نیاز سرور خود را محاسبه کنید تا بتوانید منبع تغذیه کافی را دریافت کنید. مصرف برق – یا به جای صرفه جویی – موضوع داغ در هر محیطی. این واقعیت را نادیده نگیرید که سرور شما ممکن است بسته به قطعاتی که نصب می کنید، قدرت زیادی مصرف کند. مصرف برق را برای هر جزء مرور کنید و بر اساس نیازهای محیط خود انتخاب کنید.

5 سوالی که باید هنگام انتخاب سرور بعدی از خود بپرسید:

اغلب اوقات ما به طور موثر از سرورهایی که در حال اجرا هستیم پشتیبانی نمی کنیم. پردازنده به اندازه کافی قوی نیست، حافظه کافی نصب نمی کنیم، یا گاهی اوقات تعداد پورت ها را در نظر نمی گیریم. برای اطمینان از بهترین پشتیبانی از سرورهای شبکه خود، این 5 سوال را که همه باید هنگام انتخاب سرور از خود بپرسند، بررسی کنید.

1. چه نوع برنامه هایی را اجرا خواهید کرد و چه تعداد؟

سروری که انتخاب می کنید کاملاً به برنامه هایی که اجرا می کنید بستگی دارد. برنامه ها معمولاً بسیار قوی هستند. اگر سخت افزار مناسبی برای پشتیبانی از برنامه ندارید، می توانید تاخیر، خطا و حتی بدتر از آن را تجربه کنید: خرابی. همیشه برای نیازهای سخت افزاری که ممکن است نیاز داشته باشید به OEM هر برنامه مراجعه کنید. برای شرکت‌هایی که برنامه‌های کاربردی زیادی دارند (یعنی فایل، ایمیل، CRM و پایگاه داده)، به یک سرور، رک یا تیغه سرور قوی‌تر نیاز دارید.

2. چه نوع پردازنده ای نیاز دارید و چه تعداد؟

هنگام بررسی نوع پردازنده‌های سروری که می‌خواهید استفاده کنید، برنامه‌ای را که استفاده می‌کنید در نظر بگیرید. در بیشتر موارد، برنامه به نوع خاصی از پردازنده، هسته و سرعت نیاز دارد. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که پردازنده‌ای بخرید که خیلی قدرتمند است – نمی‌خواهید برای چیزی که نیاز ندارید پول خرج کنید. بدتر از آن، شما نمی خواهید پردازنده ای دریافت کنید که سرور متعادلی را ارائه نمی دهد زیرا در عوض شما را با گلوگاه مواجه می کند.

3. برای پشتیبانی از سرور به چه نوع پورت سوئیچ نیاز دارید و چه تعداد؟

مشتریان گاهی اوقات سرورهای زیادی را سفارش می دهند و متوجه می شوند که پورت های کافی روی سوئیچ خود برای اتصال به آن ندارند. به یاد داشته باشید که یک تعداد پورت خالی در شبکه موجود خود انجام دهید تا ببینید آیا نیاز به خرید سوییچ دیگری برای پشتیبانی از استقرار جدید سرورهای خود دارید یا خیر. بررسی کنید که پورت‌های کافی روی سوئیچ خود دارید تا تعداد سرورهایی را که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، برآورده کرده و پشتیبانی کنید.

4. چقدر حافظه نیاز دارید؟

بیایید با آن روبرو شویم … وقتی صحبت از حافظه می شود، بیشتر بهتر است. در ابتدا هزینه خواهد داشت، اما چه کسی می خواهد شبکه خود را برای نصب و حداکثر رساندن حافظه روی سرور خود در زمانی که می توانستید در استقرار اولیه آن را انجام دهید، حذف کند؟ بهتر است سرور خود را با حافظه به حداکثر برسانید تا از مشکل از بین بردن شبکه خود جلوگیری کنید. هیچ‌کس نمی‌خواهد سرورها را در تعطیلات آخر هفته خود حذف کند و دوباره رک کند. هيچ كس.

5. واقعاً به چه مقدار نیرو نیاز دارید؟

در نهایت، مقدار انرژی مورد نیاز سرور خود را محاسبه کنید تا بتوانید منبع تغذیه کافی را دریافت کنید. مصرف برق – یا به جای صرفه جویی – موضوع داغ در هر محیطی. این واقعیت را نادیده نگیرید که سرور شما ممکن است بسته به قطعاتی که نصب می کنید، قدرت زیادی مصرف کند. مصرف برق را برای هر جزء مرور کنید و بر اساس نیازهای محیط خود انتخاب کنید.

 

نحوه انتخاب سرور مناسب را با راهنمایی های حرفه ای بیاموزید

تعداد انگشت شماری از موارد وجود دارد که یک ماشین را پیکربندی می کند. ما همه چیز را طبق سفارش پیکربندی می کنیم. ما CPU، حافظه، RAM، فضای هارد دیسک و اتصال داریم.

چه اجزای اضافی وجود دارد؟ خوب، ما همه چیز را به طور خاص برای نیاز مشتری می سازیم. بنابراین، به همین دلیل است که ما واقعاً سعی می‌کنیم وارد آن شویم. گاهی اوقات برنامه‌ها به تعداد زیادی حافظه نیاز دارند، یا گاهی اوقات تمام نیاز آنها به یک دستگاه این است که واقعاً فضای درایو دیسک داشته باشد. بنابراین ما واقعاً تا جایی که می‌توانیم تمرین می‌کنیم.

برای دریافت قیمت در سرور کسب و کار خود امروز با ما تماس بگیرید!