راهنمای خرید سرور مناسب هاستینگ
راهنمای خرید سرور مناسب هاستینگ

راهنمای خرید سرور مناسب هاستینگ

پیش از خرید سرور، باید در مورد آن اطلاع داشته باشید. در این مقاله راجع به خرید سرور مناسب هاستینگ صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه یک سرور مناسب می‌تواند وب سایت شما را به سوی موفقیت و یا شکست سوق دهد. در ادامه چند سرور قدرتمند در زمینه هاستینگ یا میزبانی وب را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سرور هاستینگ چیست؟

سرور هاستینگ (Server hosting) خدمات میزبانی وب، فناوری‌ها و منابع لازم برای مشاهده وب سایت‌ها به صورت آنلاین که معمولا توسط یک ارائه‌دهنده خدمات ابری ارائه می‌شود این سرویس دسترسی از راه دور به سرورهای مجازی یا فیزیکی خارج از محل و منابع مرتبط را از طریق اشتراک ماهانه به کاربران ارائه می‌دهد.

پرداخت هزینه این اشتراک سرور معمولا متناسب با میزان مصرف و خدمات دریافتی می‌باشد. با درسترسی به هاست سرور می‌توان هزینه‌های اضافی، مانند نگهداری سخت‌افزار فیزیکی سرور در محل کار خود را حذف کنید.

دلیل استفاده از هاست سرور چیست؟

تقریبا تمامی مشاغل، شامل سازمان‌های کوچک و بزرگ از هاست سرور استفاده می‌کنند، زیرا تمامی فعالیت‌های یک سازمان از توسعه و آزمایش گرفته تا تحویل برنامه‌ها، پشتیبان‌گیری و بازیابی توسط هاست سرور پوشش داده می‌شود.

علاوه بر این، میزبانی وب به عنوان یک سرویس میزبانی نیز شناخته می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد از طریق اینترنت به وب سایت‌ها دسترسی داشته باشند. برای این‌که بتوانید وب سایت خود را آنلاین کنید نیاز به میزبانی وب دارید.

شرکت‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند، بخشی از فضای سرور خود را در اختیار شرکت‌ها و کاربرانی قرار می‌دهند که قصد راه‌اندازی وب‌سایت‌ها را دارند.

میزبانی وب جدا از اینکه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را به شکل تمام وقت در اختیار کاربران قرار دهند، قابلیت‌های دیگری نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به امنیت بالا، دسترسی سریع به وب‌سایت‌ها با کمترین تاخیر و محافظت از داده‌های وب‌سایت‌ها اشاره کرد. به طور خلاصه، یک سرویس میزبانی وب امکانات مورد نیاز کاربران را برای ایجاد و نگهداری یک وب‌سایت در اختیارشان قرار می‌دهد.

چه خدمات مهمی توسط هاست سرور ارائه می‌شود؟

استفاده از سرور بدون اتلاف وقت: بهتر است بدانید که خرید، نصب و راه‌اندازی سرور ممکن است هفته‌ها طول بکشد، در صورتی که ارائه‌دهنده خدمات ابری می‌تواند در عرض چند دقیقه یک برنامه میزبان یا سرور داده را تهیه، پیکربندی کند به درخواست کننده تحویل دهد.

دسترسی ساده و صرفه‌‍جویی در هزینه: می‌توان به جای پرداخت مبالغ بالا برای خرید سرور و استقرار آن در مکان در نظر گرفته شده و هزینه کردن برای تعمیر و نگهداری و استهلاک سرور با اجاره هاست سرور، متناسب با میزان مصرف هزینه مربوطه را پرداخت کنید. سرورهای هاستینگ تمامی ملزومات موردنیاز شرکت‌ها مانند پردازنده مرکزی، فضای ذخیره‌سازی، شبکه و سایر منابع را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

میزبانی وب با خرید سرور مناسب هاستینگ

توجه داشته باشید که برای اجرای کارآمد وب سایت خود دو گزینه پیش رو دارید، اولین راه خریداری سرور مورد نیاز است و دومین گزینه استفاده از خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های ثالث می‌باشد

برای انتخاب سرور مناسب هاستینگ مناسب، باید عوامل اطمینان، عملکرد، امنیت و مقیاس پذیری را در نظر بگیرید.

عوامل دیگری که باید هنگام انتخاب یک سرویس میزبان وب در نظر گرفت عبارتند از پشتیبانی مشتری، قیمت و برنامه‌ها، مکان سرور و گزینه‌های پشتیبان.

انتخاب سرویس میزبان وب مناسب به شما کمک می‌کند تا از داشتن سروری آنلاین، پایدار و ایمن اطمینان حاصل کنید، عملکرد وب سایت را بهینه کنید و نیازهای هاستینگ خاص خود را برآورده کنید.

عواملی که برای انتخاب سرور مناسب هاستینگ باید در نظر گرفته شوند:

  1. نیازها و اهداف وب سایت خود را تعیین کنید.
  2. هنگام ارزیابی نوع سرور هاستینگ، مهم است که هدف و الزامات خاص خود را در نظر بگیرید.به عنوان مثال، یک وبلاگ شخصی ممکن است نیازهای منابع متفاوتی نسبت به یک سایت تجارت الکترونیک یا یک وب سایت نمونه کار داشته باشد.
  3. حجم ترافیک پیش‌بینی ‌شده‌ای که انتظار می‌رود وب‌سایت شما دریافت کند را در نظر بگیرید. اگر سطح ترافیک بالایی را پیش بینی می‌کنید یا قصد دارید وب سایت خود را ارتقا دهید، باید اطمینان حاصل کنید که سرور شما می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.می توانید با ارزیابی دقیق نوع وب سایتی که می سازید، حجم ترافیک مورد انتظار، منابع مورد نیاز و هرگونه ویژگی یا فناوری خاص، هنگام انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی آگاهانه تصمیم گیری کنید.
  4. عملکرد و سرعت

عملکرد و سرعت وب سایت به طور قابل توجهی بر تجربه کاربر و بهینه سازی موتور جستجو تأثیر می‌گذارد.

انواع میزبانی وب

میزبانی انواع مختلفی دارد که چهار نوع آن پرکاربرد هستند

1.هاست اشتراکی:

معمولا برای کسب و کارهای کوچک و فریلنسرها که نه از نظر اقتصادی و نه از نظر منطقی نیازی به سرور اختصاصی ندارند هاست اشتراکی گزینه بسیار مناسبی است. در مدل از میزبانی وب شما می‌توانید امکانات سرور را به صورت اشتراکی با چند وب‌سایت‌ دیگر مورد استفاده قرار دهید.

توجه داشته باشید که در هاست اشتراکی تمامی وب سایت‌های موجد بر روی سرور به طور مشترک به پردازنده مرکزی، حافظه اصلی همچنین پهنای باند دسترسی دارند. به بدلیل تقسیم امکانات سرور بین چندین وب سایت هزینه‌ها به شکل قابل توجهی کاهش می‌بایند.

2. هاست سرور VPS:

اگر تا به امروز از سرور اشتراکی استفاده می‌کردید و به دلیل رشد کسب و کارتان به سرور پرقدرت تری نیاز دارید که هاست اشتراکی پاسخگوی نیازهای شما  نیست، می‌توانید بدون نیاز به خرید سرور اختصاصی، از هاست سرور خصوصی مجازی (VPS) که گزینه‌ای بسیار مناسب و پرکاربرد است استفاده کنید.

هاست VPS نیز مانند هاست اشتراکی منابع یک سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارد با این تفاوت که در این حالت، منابع و امکانات مشخصی (CPU،RAM، فضای ذخیره‌سازی، فایروال و …) از یک سرور به شکلی کاملا اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد و هر وب سایت فضای مخصوص به خود را روی سرور میزبانی دارد

به طور مثال اگر شما نیاز به پردازنده پرقدرت‌تر و یا حافظه و پهنای باند بیشتری دارید می‌توانید با پرداخت یک مبلغ مشخص و به سرعت سرور خود را ارتقا دهید. سرورهای VPS نیز کاربردی مشابه با مدل اشتراکی دارند اما همانطورکه به آن اشاره کردیم در رابطه با فضای ذخیره‌سازی و تنظیمات پیکربندی، گزینه‌های بیشتری در مقایسه با هاست اشتراکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

3.هاست اختصاصی:

در این مدل از هاستینگ وب، همانطور که از نام آن پیداست سرور به صورت کامل در اختیار شما قرار دارد و بالاترین سطح از کنترل و نظارت بر سرور را نسبت به دو نوع قبل در اختیار دارید.

هاست ابری: نسخه اقتصادی‌تری از میزبانی VPS می‌باشد. این مدل دارای چند سرور راه دور است که هر یک از آن‌ها مسئول انجام وظایف متفاوتی هستند. در این نوع از میزبانی وب اگر یکی از سرورها با مشکل روبرو شود و یا از کار بیفتد، سرور معبوب توسط سرورهای درون خوشه پوشش داده می‌شود. همچنین سرورهای ابری دارای بالاترین سطح مقیاس‌پذیری هستند. این خصوصیت توانایی افزایش منابع سرور متناسب با رشد کسب و کارتان را برای شما فراهم می‌کند.

معرفی چند سرور مناسب هاستینگ

امروزه در بازار سرورهای فراوانی به عنوان سرور مناسب هاستینگ به فروش می‌رسد اما ولکان سرور در ادامه سرورهای قدرتمندی را به شما معرفی خواهد کرد که می‌توانید آن‌ها را به عنوان گزینه‌ای برای خرید سرور هاستینگ در نظر بگیرید.

سرور HPE ProLiant DL380 Gen9

این سرور با درصد خطای بسیار پایین و قابلیت سرویس دهی بالا بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. HPE ProLiant DL380 Gen9 8P مجهز به فناوری شبکه انعطاف‌پذیر تا دو پردازنده، حافظه پنهان ۲۵ مگابایتی، هارد دیسک‌های SAS/SATA تا ۸×۲.۵ و حداکثر ۱۲۲.۴ ترابایت حافظه داخلی می‌باشد.

این سرور hp پردازنده‌های سری Intel Xeon E5 نسخه 3 و 4 vh پشتیبانی می‌کند که هر CPU براساس مدل خود از 4 تا 22 هسته پردازشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در صورت استفاده از چیپست اینتل C610 در کانفیگ سرور G9 می‌توان از دو پردازنده E5-2600 v3,v4 استفاده کرد و با حداکثر 22 هسته به ازای هر عدد پردازنده عملکرد و کارایی سرور را به طرز قابل توجهی افزایش داد.

برای مشاهده مشخصات کامل این سرور هاستینگ میتوانید به صفحه محصول مراجعه کنید.

سرور Hp Proliant DL380 Gen10 8SFF Used

یکی از پرفروش‌ترین سرورهای HP مدل DL380 G10 – 8SFF می‌باشد. توجه داشته باشید که می‌توان این سرور اچ پی را با سفارشی سازی به سرور HP مدل DL380 G10 16SFF یا DL380 G10 24SFF ارتقا دهید.

کانفیگ و سفارشی سازی این سرور یکی از دلایل محبوبیت آن می‌باشد. برای اطلاع از قیمت و خرید این سرور می‌توانید به صفحه محصول مراجعه کنید.