چرا باید از سرور های HPE استفاده کنیم؟
چرا باید از سرورهای HPE استفاده کنیم؟

چرا باید از سرورهای HPE استفاده کنیم؟

HP یک شرکت آمریکایی چند ملیتی فناوری اطلاعات است. ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده‌است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات است و تقریباً در تمامی کشورها فعالیت می‌کند. به همین دلیل امروزه آموزش سرور hp از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اچ‌پی بعنوان بزرگترین تولید کننده سرور و استوریج در دنیا شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۵ شرکت هیولت – پاکارد به دوبخش HP و HPE تبدیل شد. امروزه HPE بهترین تولید کننده سرور و استوریج در جهان می‌باشد.دراین مقاله شرح می دهیم چرا باید از سرورهای HPE استفاده کنیم؟

طبق گزارش IDC و نرخ رشد بازار سرور، شرکت اچ پی HP به عنوان سردمدار و در صدر این بازار قرار دارد. سپس به ترتیب شرکت Dell و شرکت IBM در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. همانطور که در بالا اشاره شد سرورهای اچ پی به عنوان پیشرو در بازار می باشد. و همچنین به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته در تجهیزاتش، همواره جزو سرورهای پرطرفدار بازار بوده است و شاید جواب این سوال که چرا باید از سرورهای hpe استفاده کنیم در همین چند خط خلاصه شده باشد.

ویژگی‌ها و مزایای سرور HP

ویژگی‌های مدیریتی فراوان، طراحی ارتقاپذیر، تعداد زیاد هسته‌های پردازنده، امکان افزودن هارد، کارایی و امنیت بسیار بالا،  مناسب بودن این سرورها برای حجم‌ کاری بالا می‌توان استانداردهای مرکز داده را با آن پیاده‌سازی کرد. در این میان سرورهای سری پرولیانت شرکت اچ پی بیشترین متقاضی را در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و ژاپن کسب کرده‌اند. با توجه به محبوبیت بالا، گذراندن آموزش سرورهای HP از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ویژگی‌های پیشرفته سرورهای HPE ProLiant

سرورهای HPE ProLiant دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند مدیریت iLO می‌باشند که مخفف کلمه Integrated Lights-Out بوده و شامل یک پردازنده فیزیکی سخت افزاری به شکل Arm-Based و یا ASIC است. این ویژگی برای ارتباط و مدیریت سرورها بصورت ریموت همچنین یک نرم افزار مدیریتی قدرتمند می‌باشد. این خصوصیت سرور HP امکاناتی مانند: پیکربندی، نظارت و بروز کردن سرورهای HPE به آسانی و به صورت ریموت کنترل از هر مکانی و از راه دور را فراهم کرده است.

سرور HPE ProLiant سیستم‌های 8 سوکتی و دارای اجزای hot-swap می‌باشند که با استفاده از این ویژگی می‌توان قطعات را در زمانی که سیستم همچنان روشن است و بدون خاموش کردن یا راه اندازی مجدد سرور حذف و یا اضافه کرد.

پروتکل تشخیص یا تصحیح حافظه

بررسی خطا و تصحیح حافظه (ECC) اکنون در تمام سرورهای ProLiant استاندارد است و بطور قابل توجهی احتمال خطاهای مهلک حافظه را کاهش می‌دهد. ECC معمولاً در سرورهای استاندارد صنعتی استفاده می‌شود و می‌تواند خطاهای تک بیتی و چند بیتی را تشخیص دهد و در واقع خطاهای تک بیتی را تصحیح می‌کند. با این حال، تحقیقات نشان داده است که با افزایش ظرفیت حافظه، تعداد soft errors افزایش می‌یابد.

از آنجایی که درصدی از آنها خطاهای چند بیتی خواهند بود که ECC نمی‌تواند آنها را اصلاح کند، پتانسیل خرابی در سیستم‌های ECC نیز با افزایش ظرفیت حافظه افزایش می‌یابد. با هر نسل جدید از سرورها، ظرفیت حافظه نیز افزایش می‌یابد و به همین ترتیب احتمال خرابی سیستم افزایش می‌یابد. حافظه RAID Hot Plug سطح حفاظتی بسیار بیشتری از استاندارد ECC ارائه می‌دهد و امکان تشخیص خطاهای غیر قابل کشف را

می‌دهد."چرا

ضرورت گذراندن دوره آموزشی سرور hp

در دنیای امروزی با سرعت بسیار زیاد نوآوری و تکامل فناوری، حفظ و نگهداری سرورهای HPE در شرایط بهینه، بیش از پیش دارای اهمیت است. برای انجام این کار به دانش به روز در مورد چگونگی تکامل فناوری‌های سرور نیاز است. با گذراندن دوره آموزشی سرور hp مهارت‌های مورد نیاز برای اطمینان از اینکه سرورهای شما می‌توانند هر کاری را که نیاز دارید انجام دهند را به دست می‌آورید.

در دوره آموزشی سرور hp یاد می‌گیرید چگونه سرورهای خود را در بهترین حالت نگه دارید، مهارت‌های خود را به روز کنید و در مورد برنامه‌های HPE برای فناوری‌ سرورهای آینده اطلاعات بسیار زیادی کسب کنید.

hp به عنوان پیشرو در پیشرفت فناوری استاندارد صنعتی، Hot Plug RAID را توسعه داده است، حافظه‌ای که به سرورهای کلاس سازمانی سطح تحمل خطای حافظه را در برنامه‌های کاربردی امروزی در 24 ساعت و 7 روز هفته ارائه می‌دهد. Hot Plug RAID Memory قابلیت‌های افزونگی و hot-plug را برای استانداردهای صنعتی فراهم می‌کند. ماژول‌های حافظه داخلی دوگانه (DIMM) نیز سطوح بی‌سابقه‌ای از در دسترس بودن، مقیاس پذیری و تحمل خطا را ارائه می‌دهند.