چه زمانی باید سرور را ارتقا دهیم؟
چه زمانی باید سرور را ارتقا دهیم؟

چه زمانی باید سرور را ارتقا دهیم؟

این سوال که چه زمانی باید سرور را ارتقا دهیم؟ در پیشرفت کسب و کار بسیار تاثیرگذار است. به طور متوسط ​​هر 3 تا 5 سال یک سرور نیاز به تعویض دارد. عوامل زیادی می‌توانند بر این زمان تأثیر بگذارند، بنابراین برای صاحبان کسب و کار بسیار مهم است که کارکنان IT با تجربه بر سرورهای آن‌ها نظارت کنند.

چرا ارتقا سرور ضروری است؟

سرورهای قدیمی یکی از مشکلات شرکت‌ها هستند که معمولاً تا زمانی که خیلی دیر نشده است به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود. بسیاری از صاحبان کسب و کار اغلب به وضعیت فعلی سرورهای خود توجه نمی‌کنند، اگر ندانیم که چه زمانی باید سرور را ارتقا دهیم؟ این امر سرور را مستعد خرابی می‌کند. شرکت‌های کوچک تا متوسط معمولا به سادگی نمی‌توانند منابع لازم برای رسیدگی به مشکلات سرور را داشته باشند. این امر خسارت‌های بیشتری را در اینده برای آ‌ن‌ها به بار می‌آورد.

چه نشانه‌هایی مشخص می‌کنند سرور نیاز به ارتقا دارد؟

یکی از بارزترین نشانه‌های یک سرور ضعیف این است که وظایف شبکه یا هر گونه اتصال به شبکه شما کندتر از حد معمول است. در حالی که این مشکل می‌تواند به دلیل عوامل دیگری مانند خطاهای سرور یا کندی دستگاه باشد، دسترسی آهسته مداوم به شبکه به این معنی است که سرور دیگر نمی‌تواند درخواست‌ها را به همان اندازه که باید به خوبی پردازش کند.

کندی شبکه فقط روند کار شما را کندتر نمی‌کند بلکه به طور قابل توجهی بر قدرت پردازش عمومی شبکه و همه افرادی که از آن استفاده می‌کنند تأثیر می‌گذارد. این تاخیرها ممکن است جزئی به نظر برسند، اما با کاهش مداوم فعالیت‌های سرور تاثیر بسیار مخربی بر روند کسب و کار دارند.

کراش‌های مکرر و بدون علت سرور

مشکل بسیار مهم در مورد کند شدن سرور این است که وقتی بار زیاد شود، سرورها خاموش می‌شوند. این امر می‌تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند زیرا ممکن است کارهای ذخیره شده یا فایل‌های مشترک باز شده در حال حاضر بدون ایجاد تغییرات بسته شوند. این نه تنها از پیشرفت جلوگیری می‌کند، بلکه زمان و منابع گرانبهایی را که کارمندان شما می‌توانند برای موارد دیگری صرف کنند نیز هدر می‌رود.

توجه به این نکته مهم است که خرابی‌ها بخشی اجتناب ناپذیر از فعالیت سرور هستند. گاهی اوقات باید انتظار داشته باشید که سرورهای از کار افتاده باشند (معمولاً به دلیل نگهداری یا انتظار یکپارچه سازی یک به روز رسانی نرم افزار)، و این خرابی‌ها معمولاً هشدار برای ارتقا سرور نیستند. چیزی که این خرابی‌ها را از خرابی‌های ناشی از کندی سرور متمایز می‌کند این است که این رویدادها توسط تیم فناوری اطلاعات شما برنامه ریزی می‌شوند و معمولاً زمانی رخ می‌دهند که تقاضا در شبکه کند است.

رابطه افزایش دمای محیط با ارتقا سرور

در نهایت، یک نشانه فیزیکی در حال بارگذاری بیش از حد سرور، دمای محیط اطراف سخت افزار است. هرچه قدرت پردازشی سرور برای جبران کند شدن آن کاهش پیدا کند، گرمای تولید شده توسط قطعات سخت افزاری شدیدتر می‌شود. بنابراین اگر اتاق سرور شما بیش از حد گرم می‌شود، یکی از دلایل آن این است که سخت افزار شما دیگر نمی‌تواند خواسته‌های سرور را برآورده کند.

اهمیت سیستم‌های خنک کننده در سلامت سرور

در حالی که معمولاً برخی از سیستم‌های خنک‌کننده در داخل اتاق‌های سرور درگیر هستند، در صورت عدم نگهداری ممکن است برای کاهش دمای محیط کافی نباشند. آنچه در مورد اتاق‌های سرور داغ خطرناک است، خطرات ناشی از آسیب سخت‌افزار در سایر مشکلات است: هر چه گرمتر باشد، احتمال خاموش شدن سرورها بیشتر می‌شود.

لازم نیست این مشکلات با هم اتفاق بیفتند تا نشان دهند که یک سرور نیاز به تعویض و یا ارتقا دارد، تکرار یک مورد برای تغییر سخت افزار شما کافی است. بدترین کار این است که قبل از تعویض سرور منتظر بمانید تا کل شبکه از کار بیفتد.

چه عواملی را باید در هنگام ارتقا سرور در نظر گرفت؟

ارتقا سرور کار ساده‌ای نیست و با توجه به نوع سرور موجود، به هزینه‌های زیادی نیاز دارد. بنابراین، در حالی که ارتقا و نگه داری سرورها بخش مهمی از استراتژی فناوری اطلاعات هر شرکتی است، عواملی وجود دارد که باید قبل از انجام آن در نظر بگیرند:

در نظر گرفتن هزینه‌ها برای ارتقا سرور

این امر بیشتر جنبه فنی دارد که بهتر است به تیم فناوری اطلاعات شما واگذار شود، اما همچنان باید بر نحوه عملکرد این حوزه نظارت داشته باشید. سخت افزار سرورها می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد، اما گاهی اوقات نوآوری در فناوری، یا کاهش ساده قیمت قطعات می‌تواند ارتقای سرور را توجیه کند.

مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی، هزینه‌های اولیه برای خرید و نصب سخت افزار وجود دارد. تعیین تعادل آنچه که کسب و کار شما می‌تواند برای ارتقای سرور در اختیار شما قرار دهد در مقابل مزایایی که از ارتقا به دست می‌آورید می تواند دشوار باشد، در این زمان دریافت مشاوره از یک متخصص فناوری اطلاعات ممکن است مفید باشد.

تاثیر برنامه تعمیر و نگهداری در زمان ارتقا سیستم

هر چه یک سرور تحت تعمیر و نگهداری بیشتری قرار گیرد، احتمال خرابی آن کمتر و طول عمر آن بیشتر می‌شود. از طرفی اگر یک سرور به طور منظم نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد به معنی یک سرور با عملکرد خوب نیست، زیرا به احتمال زیاد تعمیر و نگهداری مکرر به این معنی است که سرور باید فورا ارتقا یابد و یا تعویض شود.

اما بهتر است این امر به تیم فناوری اطلاعات شما واگذار شود، اما هر زمان که اتفاق می‌افتد توجه به آن بسیار مهم است. اگر فرکانس تعمیر و نگهداری شما در حال افزایش است و یا تعداد جلسات نگهداری برنامه ریزی نشده بیشتر از حد معمول است، ممکن است نشانه کند شدن سرعت سرور باشد.

تاثیر نیازهای کسب و کار در ارتقا سرور

در نهایت، نیازهای کسب و کار یک عامل مهم در تعیین اینکه آیا سرورها نیاز به ارتقا دارند یا خیرهستند. زمانی که شرکت به دفتر جدید و بزرگتری برای گسترش حوزه کاری خود نقل مکان می‌کند، به نرم افزار بیشتر یا بودجه بالاتر برای خرید سخت افزار نیاز دارد و باید ارتقای سرور را در نظر گرفت. اگر شرکت به سرعت رشد کند ارتقاء سرور به دلیل بار اضافه شده بر روی شبکه ضروری است.

اگر این عوامل با اولویت‌ها و بودجه شرکت شما مطابقت دارد، ارتقای سرور یک اقدام عالی برای انجام است. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد منتظر بمانید تا شرایط مساعدتر شود.

سخن آخر…

سرورها باید همیشه به طور مرتب نگهداری و برای علائم فرسودگی بررسی شوند. اگر فناوری‌ها و بودجه اجازه می‌دهد، ارتقاء سرور یک سرمایه گذاری ارزشمند است. برخی از این مزایا شامل مجازی سازی سرور، ظرفیت اضافی برای ترافیک ورودی و تجربه کلی وب سایت روان‌تر است.

volkanserver.com تجربه قابل توجهی در کمک به کسب و کارهای تجاری در ایجاد و مدیریت پایگاه داده آنلاین خود دارد. هدف ما در ولکان سرور ارائه استراتژی‌های مدیریت داده بلندمدت است که امنیت پایگاه داده، دسترسی کاربر و عملیات کلی شبکه را شامل می‌شود.