راهنمای انتخاب پاور مناسب سرور HP
راهنمای انتخاب پاور مناسب سرور HP

راهنمای انتخاب پاور مناسب سرور HP

بهتر است برای انتخاب پاور مناسب سرور hp ابتدا توان خروجی سرور را در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که توان مصرفی ذکر شده پاور سرور ممکن است دقیق نباشد. برای طور مثال اگر سرور شما به 600 وات توان خروجی نیاز دارد بهتر است پاوری که انتخاب می‌کنید کمی بیشتر از 600 وات را ساپورت کند.

در هنگام خرید پاور سرور با وات بالاتر دقت داشته باشید که پاور به مقدار نیاز سرور توان مصرف می‌کند یعنی اینکه خرید پاور با وات بالاتر برای مواقعی است که سرور به توان بیشتری نیاز دارد پس نگران مصرف انرژی در پاورهای توان بالاتر نباشید.

وظیفه پاور سرور چیست؟

به طور کلی اکثر قطعات الکترونیکی با جریان مستقیم کار  (dc)می‌کنند. از انجایی که برق شهری از نوع جریان متناوب (AC) می‌باشد برای تبدیل آن به پاورنیاز داریم (Power Supply) کامپیوترها نیز از این قضیه مستثنا نیستند.

پاور یک قطعه سخت افزاری دارای کانکتورهای مختلف با ولتاژهای متفاوت است و تمامی اجزای سرور از جمله پردازنده سرور و هارد را با ولتاژی خاص تغذیه می‌کند. هر مقدار که پاور کیفیت و عملکرد بهتری داشته باشد، به همان نسبت مصرف انرژی نیز کاهش می‌یابد. پاورهای سرور HP شامل مدل‌های مختلفی مانند  Titanium, Platinum و Gold با که هر کدام ولتاژ مخصوص به خود را دارند.

اهمیت پاور در سرور hp

سیستم ورودی برق و تغذیه سرورهای اچ پی مانند سایر بخش‌های سرور و حتی بیشتر از آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل استفاده از پاور نامناسب و بی کیفیت، موجب خرابی سیستم یا از کار افتادن سرور می شود. برای بررسی نکات مهم در انتخاب پاور مناسب سرور HPو منبع تغذیه سرور با ولکان سرور همراه باشید

از انجایی که پاور برق تمامی قطعات سرور را تامین می‌کند باید از ایمنی بسیار بالایی برخوردار باشد. منظور از ایمنی پاور محافظت از سرور در صورت اتفاقات آسیب رسان مانند افزایش و یا کاهش جریان برق شهری می‌باشد. منبع تغذیه و مادربرد تنها قطعاتی هستند که به تمامی قطعات سخت افزاری دیگر متصل می‌شوند.

بهتر است منبع تغذیه شما دارای استانداردهایی که غالبا به صورت اختصار نوشته می‌شوند؛ به عنوان مثال OCP، SCP و باشدOVP تا از آسیب رسیدن به سیستم شما جلوگیری کند.

محافظ افزایش جریان (OCP) در پاور سرور

یکی از مهمترین مدارهای حفاظتی در پاور، Over-Current Protection، یا همان OCP است. وظیفه اصلی OCP حفاظت در برابر افزایش جریان آنی است. OCP نه تنها برای افزایش جریان احتمالی از سوی پاور، بلکه از سوی قطعات سخت افزاری هم کاربرد دارد. به طور مثال اگر جریان یکی از قطعات به طور ناگهانی بالا برود، سیستم محافظ در برابر افزایش جریان‌های آنی وارد عمل شده و نیروی خروجی را مدیریت می‌کند.

محافظ افزایش/کاهش ولتاژ (OVP/UVP)در پاور

دومین سامانه حفاظتی بسیار مهم و حیاتی برای پاور سرور، Over Voltage/Under Voltage Protection، یا به اختصار OVP/UVP است. به طور معمول پاورهای استاندارد باید در برابر افزایش و یا کاهش ولتاژ مقاوم باشند و در صورت نیاز برای جلوگیری از اسیب به سرور، سیستم را خاموش کنند.

نکات کلیدی در هنگام خرید پاور سرور

در زمان خرید پاور سرور می‌توان از ابزارهای مختلفی برای سنجش طول عمر و سازگار بودن منبع تغذیه با سرور اطمینان حاصل کنیم و در نتیجه پاور مناسبی را انتخاب کرد.

با توجه به اینکه سرور شما به صورت شبانه روزی در حال پردازش می‌باشد، عملکرد و مصرف انرژی در زمان خرید سرور hp بسیار مهم است و می‌تواند در طولانی مدت باعث افزایش مصرف برق شود. به همین دلیل سعی کنید پاوری را انتخاب کنید که عملکرد بالا و مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

نصب پاور سرور اچ پی

پاورهای سرور اچ پی دارای پورت‌های ارتباطی با کابل برق، اتصال دهنده، اهرم‌های نصب پورت، ال ای دی روشنایی همچنین برچسب کنترل ورژن می‌باشند. نصب پاور سرور بسیار آسان است و می‌توانید براحتی در پیکربندی سرور انجام دهید.

کارکرد بهینه پاور سرور

در زمان خرید سرور حتما به ولتاژ منبع تغذیه‌ که دارای طبقه بندی متفاوتی می باشد توجه کنید. زیرا با توجه به فشار نوسانی که وارد پاور سرور می‌شود، این قطعه معمولا عمر کمتری نسبت به سایر بخش‌های سرور دارد.

برای خرید بهترین پاور سرور hp می توانید با کارشناسان ولکان سرور در تماس باشید.

معرفی پاور سرور HPE 1400W Flex Slot Platinum Hot Plug Power Supply

پاور سرور HPE 1400W Flex Slot Platinum Hot-Plug از نوعFlexible Slot(FS) ‌است و برای سرورهای HP نسل 9 و 10 مناسب  می‌باشد.

این پاور سرور از نظر حجم و بازدهی نسبت به نسل‌های قبلی بهینه تر شده است. این منبع تغذیه بر اساس گواهینامه 80 PLUS از نوع Platinum است که بازدهی 94% را ارائه ‌می‌کند.

این پاور دارای قابلیت هات پلاگ ( Hot Plug ) ‌می‌باشد و بر روی سرورهای HPE Gen9 ازجمله HPE DL380 Gen9 قابل استفاده ‌می‌باشد. خروجی‌های چندگانه این پاور به کاربران این امکان را ‌می‌دهد تا یک منبع تغذیه را برای تنظیمات خاص سرور تهیه کنند..

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این پاور می‌توانید به صفحه این محصول مراجعه کنید.

سخن آخر…

با خرید یک سرور خوب که سال‌ها بتواند برق سرور شما را تامین کند می‌توانید طول عمر قطعات سرور را نیز افزایش دهید.

در راهنمای انتخاب پاور مناسب سرور HP سعی بر آن داشتیم تا برای انتخاب پاور مناسب سرور HP نکته‌های با ارزشی را در اختیار شما قرار دهیم.